Couture/Sculpture: Azzedine Alaïa in the History of Fashion

Κανείς δεν αντιλαμβάνεται τη θηλυκότητα και τον αισθησιασμό όπως ο Azzedine Alaïa. Είναι ο απόλυτος couturier, ο μοναδικός που γνωρίζει πώς να «δουλεύει» τα έργα του έτσι ώστε να είναι άψογα επάνω στο σώμα κάθε γυναίκας που κατοικεί σε αυτόν τον πλανήτη» δηλώνει η Rula Jebreal, της οποίας το νυφικό αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθεμάτα της επικέιμενης έκθεσης.

 

Οι δημιουργίες βρίσκονται ανάμεσα σε αριστουργήματα γλυπτικής.

 

Ο μετρ της haute couture που μεσουρανούσε τη δεκαετία του '80 παρουσιάζει μία έκθεση 65 δημιουργιών, που ισορροπεί μεταξύ fashion design και γλυπτικής με τον ίδιο να δηλώνει: «Ως νέος σπούδασα γλυπτική και αυτό είχε τεράστια επιρροή επάνω μου. Θα μπορούσα να πω ότι η γλυπτική με βοήθησε να δώσω μορφή στο γούστο μου».

 

 

Aνάμεσα σε πίνακες του Caravaggio, αριστουργήματα κλασικής γλυπτικής του Canova και του Bernini, οι δημιουργίες του σχεδιαστή συγχρόνως υπακούουν στους κλασικούς κανόνες, αλλά και τη σύγχρονη αισθητική. Ο υπεύθυνος για την έκθεση, Mark Wilson, δηλώνει, μεταξύ άλλων: "O Alaïa είναι κάτι παραπάνω από σχεδιαστής. Είναι πραγματικός καλλιτέχνης".

Εμείς δε θα μπορούσαμε παρά να συμφωνήσουμε.

 

 

Το θρυλικό σατέν bandage φόρεμα που φόρεσε η Grace Jones το 1984.

 

Με φόντο ένα πίνακα του Caravaggio.

 

Περισσότερες πληροφορίες δες  στο site της Galleria Borghese

Πηγή: Vogue.fr

Από τη Θάλεια Νικόλαρου