PARIS HAUTE COUTURE FALL 2016

 

PART 1 

 

Vetements

Haute Couture Spring 2017 Ready To Wear

 

 

Ο οίκος Vetements παρουσίασε ένα σόου που για πολλούς λόγους σατιρίζει όλους εκείνους τους άγραφους νόμους, για το πώς θα πρέπει να λειτουργεί μια επώνυμη φίρμα, ώστε να έχει επιτυχία. Η συλλογή του οίκου αποτελούνταν εξ ολοκλήρου από άλλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Brioni, Perfecto, Schott, Levis, Commedes Garçons Shirt, Reebok, Canada GooseDr. Martens, Alpha Industries, Eastpak Luchesse και Manolo Blahnik. Παρουσιάστηκαν γυναικεία και ανδρικά ενδύματα και το show χαρακτηρίστηκε ως το ''ανοιχτήρι'' στην εβδομάδα της υψηλής ραπτικής, αν και δε θύμιζε σε τίποτα ένα παραδοσιακό defile υψηλής ραπτικής, αφού πραγματοποιήθηκε σε ένα πολυκατάστημα -Galeries Lafayette-κατά τη διάρκεια των κανονικών ωρών λειτουργίας.

Η συλλογή χαρακτηριζόταν από μία συστροφή στις συμβάσεις, όσον αφορά την προϋπάρχουσα γενική ενδυμασία του οίκου - hoodies, παλτά, bomber μπουφάν αλλά και τζιν.

Παρ' όλα αυτά, υπήρξε μια εξαιρετικά ανατρεπτική συνεργασία υψηλής ραπτικής με την Juicy Couture, για τη δημιουργία μίας βελούδινης catsuits, με την υπογραφή του γνωστού οίκου. Αρκετά σέξι μακριές φούστες, με βαθύ σκίσιμο, ενώ υπήρξε και μια σειρά από κομψά ασύμμετρα φορέματα σε 70s ζέρσεϊ ή σιφόν, ενώ την κολεξιόν έκλεισε το νέο Vetements floral φόρεμα του χειμώνα, με μπλε λουλούδια σε λευκό φόντο. 

 

 

 

 Atelier Versace

Fall 2016 

 

Ο οίκος Versace και όπως δήλωσε και η ίδια Donatella λίγο πριν την έναρξη του show στην εβδομάδα υψηλής ραπτικής στο Παρίσι, χαμήλωσε λίγο τους τόνους και συνέστησε την προσοχή στο draping και λιγότερο στα κεντήματα και στα σούπερ σέξι στοιχεία. Ο γνωστός οίκος λειτούργησε πιο ήπια από το τα συνηθισμένα, παρουσιάζοντας μια ανάγλυφη συλλογή.

Η κολεξιόν πήρε πολλές μορφές: από την ασύμμετρη λαιμόκοψη ενός εξαιρετικού μαύρο tailleur, μέχρι τα swags του, κατά τα άλλα, σεμνού μακρυμάνικου κόκκινου μανδύα, που ''έγλυφε'' τις καμπύλες της Bella Hadid. Όσον αφορά τα κεντήματα, που ο Versace απαρνείται, φαίνεται ότι τελικά υπήρξαν αρκετά από αυτά, όπως οι επίστρωση από παγέτες στο πίσω μέρος ενός wrap παλτού, που δένει ακριβώς όπως ένα λαμπερό φόρεμα-κλεψύδρα. Άλλωστε, οι παλιές συνήθειες δεν ξεχνιούνται.

 

 

Schiaparelli

Fall 2016

 

Σε μία από τις καλύτερες προσπάθειές του μέχρι σήμερα, πιστός στο πνεύμα και στη σιλουέτα του έργου του, ο οίκος Schiaparelli παρουσίασε μία συλλογή σε χαμηλούς τόνους, στους χρωματισμούς του κομψού και βελτιωμένου μαύρου, αλλά και μπλε χρώματος στη ραπτική και στα φορέματα. 

Έντονες ήταν οι επιρροές από κομμάτια από το αρχείο του οίκου, σε βαθιά απόχρωση του ναυτικού στιλ. Η εκκεντρική κατεύθυνση του Schiaparelli ήταν ακραία, με κατασκευές στους ώμους, ενώ στα πιο ανάλαφρα κομμάτια της κολεξιόν προτάθηκαν σουρεαλιστικά μοτίβα να διχοτομούνται μεταξύ των πέτων ενός σακακιού. Τα κοκτέιλ φορέματα, με ασύμμετρα ντεκολτέ και πολλές φορές μονού ώμου, προσέδωσαν εντυπωσιασμό στη συλλογή. 

Ο οίκος έπαιξε μεταξύ των ντραπέ βραδινών φορεμάτων, χρυσών μεταλλικών λουριών, ενώ χάντρες, πούλιες σε βελούδινα φόντα και μοτίβα αστρολογικών σχεδίων συμπλήρωσαν κάποια από τα looks του οίκου. 

 

 

Iris van Herpen

Fall 2016

 

 

Η μελέτη του cymatics ήταν το σημείο εκκίνησης για τη νέα συλλογή, υψηλής ραπτικής, του οίκου Iris van Herpen. Το cymatics οπτικοποιεί ηχητικά κύματα, όπως εξελίσσεται, σε γεωμετρικά μοτίβα, αν και ο Van Herpen δε χρησιμοποίησε πραγματικούς ήχους ή συνθέσεις για να δημιουργήσει τα plissé φορέματα του. Τα μοντέλα, φορώντας ψηλές ξύλινες πλατφόρμες, περπάτησαν πάνω σε πασαρέλα από πέτρα και πλίνθους.

Μερικά από τα φορέματα της συλλογής κατασκευάστηκαν από σιλικόνη - χιλιάδες φυσητές φυσαλίδες ή κρύσταλλα Swarovski. Θύμιζαν τεχνικά έργα με φουτουριστική όψη, αντάξια του θέματος του φετινού Met Gala, του ManusxMachina.

Ο οίκος Van Herpen χρησιμοποίησε την τεχνική Shibori για να δημιουργήσει μια κηρήθρα, που θύμισε καπιτονέ εφέ, σε ένα κοντό φόρεμα, που έμοιαζε σχεδόν σα να μην ζύγιζε γραμμάριο. Πιο συναρπαστικά κομμάτια της κολεξιόν αναδείχτηκαν τα εμπριμέ, από οργάντζα φορέματα, σε πλισέ γραμμή. 

 

Christian Dior 

Fall 2016 

 

Τα δράμα της μόδας! Η συλλογή υψηλής ραπτικής για το Φθινόπωρο/Χειμώνας του Christian Dior ήταν ένα τυπικό παράδειγμα της μη νευρικής προσέγγισής του οίκου, με σκοπό να παράγουν ό,τι μία νεαρή γυναίκα θα ήθελε να αγοράσει από τον Christian Dior - ένα θηλυκό, αλλά, ευτυχώς, όχι "μανταμίστικο" σε μαύρο και άσπρο ρούχο.

Αναπόφευκτα, η κολεξιόν ήταν χαλαρά άμεσα συνδεδεμένη με τη συλλογή του Dior, 1947, το ''New Look Bar'' σακάκι και την Crinolined φούστα του οίκου, χωρίς όμως τους αναχρονιστικούς κορσέδες ή τα αφρώδη τούλινα μεσοφόρια.

Αντ' αυτού, η συλλογή αποτελούνταν από χαλαρά μαύρα φορέματα από ταφτά, μια πλήρη σειρά από φούστες, μπλούζες, που έρεαν ελεύθερες και μικρές προσθήκες από χρυσά και ασημένια κεντήματα. Η επίσημη γραμμή ήταν ότι η συλλογή είχε σκοπό να τονίσει το έργο του ατελιέ Dior.  

Giambatistta Valli

Fall 2016 

H συλλογή υψηλής ραπτικής του Giambattista Valli θύμισε κάτι από αριστοκρατία, αφού ήταν πολύ πιο αυτοκρατορική από grunge, με τα μανίκια πουφ, τα γλυκά λουλούδια στα ντεσέν, αλλά και τις αυτοκρατορικές περιμέτρους μέσης να κάνουν την εμφάνισή τους σε σχεδόν όλα τα lοoks. Φυσικά πολλά κομμάτια της συλλογής εκμοντερνίστηκαν, με τα crop top, τα παντελόνια σε σχήμα κώνου, αλλά και τα κοντά φορέματα να κυριαρχούν.

Τα κοντά μήκη εξισορρόπησαν με τα υπερμεγέθη μανίκια, την υπερβολή στους ώμους, ακόμη και τους περιστασιακούς ''σκληρούς'' λαιμούς. Μερικά μίνι ήταν εξοπλισμένα με αέρινο βασιλικό τούλι. Όταν μακριά φορέματα της συλλογής ακουμπούσαν το πάτωμα και έτειναν να είναι διάφανα και πλισέ, με ντραπέ στiλ, από ένα ασύμμετρο ντεκολτέ ή πέφτοντας στους ώμους σαν μία κάπα.

Νέα ένταξη στην κολεξιόν αποτέλεσαν τα "fine" κοσμήματα του οίκου. Σκουλαρίκια σε σχήμα δακρύων, μενταγιόν και περιδέραια, sautoirs - όλα από Buccellati. Ένα λευκό παλτό σε γραμμή A είχε μια σειρά από διαμαντένια κουμπιά στο τελείωμά του, ενώ ένα φόρεμα ήταν διπλά τυλιγμένο με ένα μακρύ σχοινί διαμαντιών. Ήταν μια σύζευξη, το είδος που πρέπει να συμβαίνει πιο συχνά σε υψηλής ραπτικής κολεξιόν. 

 

 

 

Πηγή: vogue.com

Βάσια Δουκουμοπούλου

 

 

Catwalk Trends: RESORT 2015