PARIS HAUTE COUTURE FALL 2016

 

 PART 2

 

Chanel

Fall 2016

"Πίσω από τα κορίτσια του σόου, υπάρχουν 200 περίπου ακόμη άνθρωποι που φτιάχνουν ό,τι φορούν τα μοντέλα! Και αυτό είναι κάτι... -για αυτό σκέφτηκα ότι πρέπει να το δείξουμε στο κοινό" είπε ο Karl Lagerfeld παρουσιάζοντας το σκηνικό, όπου και θα πραγματοποιούνταν η επίδειξη της συλλογής υψηλής ραπτικής του οίκου Chanel. Το backround θύμιζε ατελιέ του γνωστού οίκου. Όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν στα εργαστήρια ανέβηκαν στην πασαρέλα δίπλα στα μοντέλα, καθώς συνέχιζαν να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα: να ράβουν! Η Coco Chanel συνήθιζε να προσκαλεί το κοινό σε επιδείξεις στον οίκο της, όμως τώρα, για πρώτη φορά, ήρθε ο ίδιος ο οίκος στο κοινό.

Το κοινό έβλεπε τα μοντέλα με τα σγουρά μαζεμένα μαλλιά τους, τα κλασικά Chanel κοστούμια με έντονα κομμένο ανοιχτό τελείωμα στα παντελόνια και τους εξαιρετικά μεγάλους, αλλά κατηγορηματικά τετράγωνους ώμους. Από άλλη οπτική γωνία, διακρίνονταν οι τέλειες αναλογίες του μαύρου σουέτ ankle-boot, με χαρακτηριστικό τακούνι σε σχήμα από γατάκι, και η χαμηλή σαρωτική φούστα που συνόδευε τα σατέν φορέματα Duchesse, που εμφανίστηκε λίγο αργότερα.

Με ένα close up, με γυμνό μάτι φαίνονται τα κατορθώματα του διάσημου οίκου μόδας, όπως τα floriform κεντήματα της Chanel, η επικάλυψη με παγέτες, και τα ενσωματωμένα σμαράγδια και ρουμπίνια πέτρες. Η υψηλή ραπτική είναι μία 3-D εμπειρία, διότι η ανάπτυξη αυτών των ρούχων γίνεται γύρω από το ντυμένο μανεκέν και τελικά αναπτύσσεται για να ταιριάζει με το συγκεκριμένο ανθρώπινο σώμα του ατόμου που το αγοράζει. Μετά την παράσταση, αποκαλύφθηκε ότι τα γραφεία του ατελιέ, και οι τοίχοι πίσω από αυτά, ήταν γεμάτα από όλα τα στάδια κατά την εξέλιξη εργασίας των ενδυμάτων που εμφανίστηκαν στο σόου καθώς και τα ίδια σκίτσα του Karl Lagerfeld.

Η συγκεκριμένη πραγμάτωση της αξίας της υψηλής ραπτικής δε θα μπορούσε να είναι σαφέστερη ή να προκαλεί περισσότερα δέος!

 

 

Armani Prive

Fall 2016

Μπορεί να ακούγεται ανόητο, αλλά υπάρχει κάτι σχετικά με την Cate Blanchett στον οίκο Armani που έχει μια σαφή ψυχολογική επίδραση όταν παρακολουθεί κάποιος ένα Armani Privé σόου, μάλλον επειδή αρχίζει να φαντάζεται ότι το βλέπει μέσα από τα δικά της μάτια.

Ο γνωστός οίκος παρουσίασε μια ιδιαίτερα ήσυχη συλλογή που αναδεικνύει το μαύρο βελούδο και τα κεντήματα από κρύσταλλα Swarovski. Φορέματα με βαθύ V, ψηλούς λαιμούς, μακριά μανίκια και φούστες με μπροστινή σχισμή αποτέλεσαν μεγάλο μέρος της συλλογής. Από το "harem" μαύρο βελούδινο παντελόνι, το ασπρόμαυρο παλτό σε στυλ δεκαετίας του '30, αλλά και το μακρύ μαύρο βελούδινο φόρεμα που ''φώναζε'' το όνομά της Blanchett, όλο το σόου θύμιζε κάτι από ύμνο στην απλή κομψότητα της γνωστής ηθοποιού.

 

Giles

Fall 2016

 

Η ίδια συλλογή του Giles Deacon αντιπροσωπεύει μια προσωπική καλλιτεχνική αποστασία από οτιδήποτε συμβατικό. Αποφάσισε να ακολουθήσει την καρδιά του και να επικεντρωθεί στην υψηλή ραπτική. "Πάντα μου άρεσε να φτιάχνω τα μεγάλα, ειδικά κομμάτια ρούχων για κάθε σόου, και εκείνα ήταν που πραγματικά πουλούσαν και έτσι σκέφτηκα, γιατί να μην κάνεις αυτό που αγαπάς περισσότερο;".

Η συλλογή αποτελούνταν από εξαιρετικά ογκώδη φορέματα σε έντονα χρωματιστά υφάσματα και διάφορα prints, που άνετα στέκονταν δίπλα σε μικροσκοπικά φορέματα που καλύπτονταν με 3-D πέταλα. Όλα αυτά σε μία μίξη με μια επιπόλαια γνώση των προσαρμοσμένων pantsuits του 18ου αιώνα με συνοδεία μανδύα. 

 

J. Mendel 

Fall 2016

 

Κατά κανόνα η συλλογή του Mendel θύμιζε κάτι από τα σταυροδρόμια και τις λεωφόρους του Παρισιού.  Γινόταν όλο και καλύτερη, όταν χρησιμοποιούσε ένα ελαφρύ άγγιγμα. Τα ραμμένα στο χέρι σχέδια που απεικονίζουν το Empire State Building ή το Παρίσι με κεφαλαία γράμματα ήταν μια ωραία λεπτομέρεια. Ο Mendel ασχολείται με τη γούνα, όπως και ο πατέρας του. Από τη στιγμή που το μιλάμε για ένα φθινοπωρινό-χειμερινό σόου, αυτό ήταν εμφανές.

Το πρώτο φόρεμα έγινε από μικρά και μικρότερα κεντημένα τετράγωνα από μινκ, να στροβιλίζεται σε στιλ Haring και ραμμένα μαζί σε ένα πλέγμα. Ο Mendel χρησιμοποίησε την ίδια τεχνική πλέγμα για το μαύρο παλτό και το λευκό σακάκι που ακολούθησαν. Ήταν εξαιρετικό και εξωφρενικό ταυτόχρονα. Συνοδεύοντας τη γούνα με τούλι δημιούργησε Peekaboo βραδινά παλτά, μέσω των οποίων οι πούλιες και χάντρες έλαμψαν. Μανίκια που πέφτουν στους ώμους προσέδωσαν ένα έγκαιρο, αν και κάπως αδέξιο, στιλ.

Το κομμάτι της συλλογής που ξεχώρισε ήταν μεταξύ των υπολοίπων ήταν και από τα πιο συγκρατημένα, ένα κοντό σακάκι σε ρώσικο broadtail με κέντημα από χρυσές χάντρες.

 

Maison Margiela

Fall 2016

Οι παραλληλισμοί και οι συγκρούσεις μεταξύ των γεγονότων της γαλλικής Ιστορίας, αλλά και η πραγματικότητα δρόμου του σημερινού Παρισιού ήταν η συνειδητή εισαγωγή της συλλογής του Galliano.  

H αγάπη του γνωστού σχεδιαστή για τις αυτοκρατορικές γραμμές ήταν εμφανής εδώ, όπως επίσης και η επιλογή του για ένα υπέροχο λευκό -ελληνικού στιλ- φόρεμα, συνδυασμένο με ένα ζευγάρι κόκκινα και λευκά δερμάτινα μανίκια από ένα σακάκι motocross.  

Ο Galliano είχε καιρό να βάλει τα ρούχα του ανάποδα και το πίσω μέρος προς τα εμπρός, όπως και να αμφισβητήσει την παράδοση και να βρούμε νέες μορφές στα ρούχα - μια διαδικασία που εκτείνεται σε περιτύλιγμα, draping, και τη συστροφή swags του ύφασματος για τη δημιουργία νέων όγκων. Αλλά υπήρχε μια κρίσιμη διαφορά μεταξύ αυτής της συλλογής και της αναδρομικής δουλειάς του Galliano: ο τρόπος που γενικά το ένδυμα ήρθε στην ιστορία. Υπάρχει μια ανανεωμένη αίσθηση εξωστρέφειας στο έργο του Galliano τώρα.

 

 

Elie Saab 

Fall 2016

Με ένα νέο κατάστημα στη Madison Avenue για το 2017, ο οίκος Elie Saab είχε έτοιμο το θέμα για τη νέα συλλογή υψηλής ραπτικής του: Νέα Υόρκη, Νέα Υόρκη. Στης Saab, τα φωτισμένα παράθυρα ενός ουρανοξύστη ήταν ένα διακοσμητικό μοτίβο, αλλά οι άμεσες αναφορές στη Νέα Υόρκη ήταν σχετικά λίγες.

Κατά τη διάρκεια της σεζόν, ο γνωστός οίκος έκανε μια προσπάθεια να προσθέσει νεανικότητα στην αισθητική του. Σήμερα, για πρώτη φορά, έδειξε μια σειρά φορεμάτων για μαμά και κόρη, με επιπρόσθετα φορέματα των μικρών κοριτσιών, ενώ κάθε κομμάτι τους ήταν πλουσιοπάροχα λεπτομερές, όπως τα γυναικεία. Δεν υπάρχει πιο γρήγορος δρόμος για την καρδιά των ανθρώπων της μόδας από το να βάζεις παιδιά να περπατούν στην πασαρέλα.

Ήταν μια εξαιρετική συλλογή του οίκου Elie Saab, λόγω του πόσο εκφραστική ήταν. Πουλιά συνέρρεαν στο κάτω μέρος ενός φορέματος, συνδυασμένο με ένα μαύρο βελούδινο μπούστο. καρδιές εμφανίστηκαν ως prints με κεντήματα από κρύσταλλο, ενώ υπήρχαν κάθε λογής λουλούδια, ανάμεσα σε κίτρινο, γαλάζιο, μπορντό και το μαύρες χάντρες σε τούλι. Δεν έλειψαν τα κεντήματα σε 3-D τεχνοτροπία σε δαντέλα Chantilly, αλλά και μετάξι ακουαρέλα σε ένα άλλο χαριτωμένο φόρεμα. Ο γνωστός οίκος, όσον αφορά τα prints λουλουδιών, έδωσε μια μονοχρωματική ματιά με γυαλιστερούς τόνους στο κέντημα, τις περισσότερες φορές. Αυτή η διάθεσή του για αλλαγές αποτελεί έναν καλό οιωνό για το κατάστημά του στο Upper East Side, αλλά και για τη μάρκα γενικότερα.

 

 

Jean Paul Gaultier

Fall 2016

 

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Jean Paul Gaultier μάς πήρε μέσα στο δάσος με τη συλλογή υψηλής ραπτικής του. Ήταν μια ασυνήθιστη διαρρύθμιση για αυτόν. Ως εκ τούτου, ένα print που θύμιζε ξύλο άρχισε να εμφανίζεται σχεδόν σε όλη τη συλλογή, από τα τα catsuit μέχρι τα παλτά σε ίσια γραμμή.

Όπου υπάρχουν δέντρα, υπάρχουν υλοτόμοι, οπότε φυσικά Gaultier συνδύασε μία ταρτάν μουσελίνα μεταξωτή μπλούζα,  με ζακάρ μακριά ταρτάν φούστα και έκανε ένα “πουκάμισο Canadienne" σε μία βραδινή βελούδινη “RobeduSoir”. Τα κυρίαρχα χρώματα ήταν οι αποχρώσεις του καφέ και του πράσινου, με τους παφλασμούς του πορτοκαλί σε ένα γιλέκο από γούνα αλεπούς και σε ένα ογκώδες παλτό.

Είναι πράγματι δύσκολο να φανταστεί κανείς τον πελάτη υψηλής ραπτικής σε αυτό το στρατόπεδο. Αλλά αν ο Gaultier δεν έχει πραγματικά μια αίσθηση για τη φύση, δεν είναι ο μόνος που επιθυμεί τη διαφυγή πού και πού. Συνεπώς, το γούνινο παλτό με επένδυση από λαμέ ασημί ζακάρ, το  φανταζόμαστε σε όλους αυτούς που μοιράζονται την ίδια επιθυμία με το γνωστό σχεδιαστή. 

 

 

Valentino

Fall 2016

 

Με την ευκαιρία της 400ής επέτειο του θανάτου του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, η συλλογή υψηλής ραπτικής του οίκου Valentino είχε κεντρικό θέμα ελισαβετιανής εποχής, σε μια βολική αλληγορία, θεωρώντας ότι τόσα πολλά από τα έργα του βάρδου είχαν καθοριστεί σε μια φαντασίωση της Αναγέννησης στην Ιταλία, του ''Ρωμαίος και Ιουλιέτα'', ''Ο Έμπορος της Βενετίας'', ''Οι δύο κύριοι της Βερόνα'', και ούτω καθεξής.

Το καστ των χαρακτήρων στην πασαρέλα αποτελούνταν από πρίγκιπες, πριγκίπισσες, και οι ιερείς. Η συλλογή διέθετα όλα αυτά τα στοιχεία, ψηλά λευκά περιλαίμια, κορσάζ, διογκωμένα μανίκια, και τα έμπνευση από τα ράσα - και στους δύο σχεδιαστές, τον Pierpaolo Piccioli και την Maria Grazia Chiuri, που ζουν στη Ρώμη και περιβάλλονται από την τέχνη της προσωπογραφίας, την αρχιτεκτονική και τον καθολικισμό της Αναγέννησης. Το χρυσό, τα κεντημένα μαργαριτάρια μπροκάρ, οι φούστες από ταφτά ήταν μερικά διαπιστευτήρια της επιρροής αποδωσμένα στα ρούχα της κολεξιόν του γνωστού οίκου. 

 

 

Πηγή: vogue.com

Βάσια Δουκουμοπούλου

Paris Fashion Week Spring 2017 Menswear
Fendi Haute Couture Fall 2016