Η "Εvita" της Αλίκης: Η ιστορία ενός θεατρικού θριάμβου που δεν επαναλαμβάνεται

 

newego LARGE t 248161 106961794

 

Το πιο μεγαλεπήβολο θεατρικό σχέδιο της Aλίκης Βουγιουκλάκη ήταν βέβαια το ανέβασμα της «Εβίτα», της ροκ όπερας του Άντριου Λόιντ Γουέμπερ, βασισμένης στη ζωή της συζύγου του Χουαν Περόν, προέδρου της Αργεντινής, που είχε χαλάσει κόσμο όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1976 και παιζόταν ακόμη, πέντε χρόνια αργότερα, στο Γουέστ Εντ και στο Μπρόντγουεϊ. Η Αλίκη, έχοντας ανεβάσει πρώτη στην Ελλάδα τα μεγάλα μιούζικαλ, από το "Sweet Charity" μέχρι το "Cabaret", ήθελε να ανεβάσει και την "Evita" και πίστευε ότι είχε τα δικαιώματα του έργου στην τσέπη της - σύντομα όμως φανερώθηκε η συνωμοσία. Αντίπαλη πρωταγωνίστρια και ο θεατρικός επιχειρηματίας σύζυγός της, όπως λέγεται, είχαν πληροφορήσει τους Λονδρέζους παραγωγούς πως η Αλίκη είναι, γριά, ατάλαντη, φάλτσα και αποτυχημένη. Η Αλίκη δεν πτοείται. «Θα κάνω οντισιόν», λέει με πείσμα, «αλλά το ρόλο θα τον πάρω». Κάνει εντατικά μαθήματα φωνητικής με την Έλλη Ευαγγελίδου. Πηγαίνει στο Λονδίνο και δίνει οντισιόν στον παραγωγό του έργου, Χάρολντ Πρινς, τραγουδώντας το "Don't Cry for me Argentina". «Όχι μόνο τους τραγούδησα», θα πει βγαίνοντας, «αλλά σήκωσα και τη φούστα μου και τους έδειξα τα πόδια μου. ''Να και τα πόδια της γριάς, που σας έλεγαν'' τους είπα». Ο ρόλος βέβαια ήταν δικός της.

 

 

 

864

 

 

722

 

 

IMG 4223

 

 

 

IMG 4224

 

 

IMG 4225

 

 

Η αθηναϊκή παράσταση της «Εβίτας», τo 1981, ήταν ο μεγαλύτερος ίσως θεατρικός θρίαμβος της Αλίκης. Καθημερινά οι ουρές των θεατών που ήθελαν να δουν την παράσταση -που κόστισε τον αριθμό-ρεκόρ των 40 εκατομμυρίων- κλείνουν την κυκλοφορία στην οδό Αμερικής. Την ίδια στιγμή, η προσωπική ζωή της ηθοποιού περνά κρίση. Ο δεύτερος της σύζυγος, Γιώργος Ηλιάδης, την εγκατέλειψε και επέστρεψε στην οικογένειά του στην Κύπρο.

 

 

IMG 4221

 

H Αλίκη με τη Μαριάννα Τόλη, η οποία, αρχικά, επρόκειτο να την αντικαταστήσει στις απογευματινές παραστάσεις του μιούζικαλ, κάτι που ωστόσο δε συνέβη ποτέ. Ο κόσμος  ήθελε να δει το έργο με την Αλίκη...

 

 

ev

 

 

IMG 4222

 


Η Αλίκη όμως γνώριζε καλά τη συνταγή θεραπείας μιας πληγωμένης καρδιάς. Λίγες μέρες μετά το χωρισμό από τον Ηλιάδη εμφανίστηκε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπου θα συνέχιζε της παραστάσεις της «Εβίτας», κρεμασμένη από το μπράτσο του συμπρωταγωνιστή της, Βλάση Μπονάτσου, του «Τσε Γκεβάρα» της παράστασης, που ήταν η αποκάλυψη του έργου χάρη στην εξαιρετική ερμηνεία του, που κάποιες φορές κέρδιζε περισσότερο χειροκρότημα και από αυτήν της Αλίκης. Τραγουδιστής των Πελόμα Μποκιού, ροκάς, αντιπροσωπεύει ένα νέο είδος άνδρα για εκείνη. «Καλά, σε γουστάρω, πολύ σε γουστάρω» της λέει ένα βράδυ στα καμαρίνια την ώρα που εκείνη τακτοποιεί την κορδέλα του «Τσε» στο κούτελό του. Ο Βλάσης την ιντριγκάρει, την αντιμετωπίζει σαν να είναι κοριτσάκι, γκρούπι στη συναυλία του. Δίπλα στον Βλάση θα αλλάξει συνήθειες. Η Αλίκη θα αρχίσει να ξενυχτάει, να βγαίνει σαν 20χρονη και να διασκεδάζει στο «Εργοστάσιο». Είναι μια χρυσή εποχή για τη σταρ σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο: Ένας επαγγελματικός θρίαμβος, αλλά και μια δεύτερη νιότη διαρκείας...

 

 

Mιχάλης Αργυρόπουλος

 

Media